Palvelupäällikkönä can do -asenteella

Lindström Investissä (nykyisin Castellum) toimii tällä hetkellä kaksi palvelupäällikköä; Sanna Hulkko ja Teemu Vilenius. Palvelupäälliköt vastaavat palvelukumppaneiden johtamisesta, tuotetun palvelun sujuvuudesta ja niiden kehittämisestä.

Palvelupäällikön tärkein ominaisuus on can do -asenne

”Yhteistyökumppaneiden ja käyttäjäpalveluiden päivittäinen johtaminen on arkeamme”, linjaa palvelupäällikkö Teemu Vilenius. ”Toimintakenttä on todella laaja ja monipuolinen. Toisaalta olemme palveluihin liittyen asiakkaan ensisijainen yhteyshenkilö vuokranantajaan päin ja toisaalta työkenttään kuuluu myös uusien tapojen ja työkalujen kehittäminen palvelujen parantamiseksi”, jatkaa palvelupäällikkö Sanna Hulkko.

Myös digitaalisten työkalujen kehittäminen on tärkeä kohta vietäessä palvelujen johtamista seuraavalle tasolle. Vuonna 2019 lanseerasimme asiakkaillemme Piste-sovelluksen, jonka kautta asiakkaat voivat ”lennosta” varata neuvottelutilan, tehdä huoltopyynnön sekä tarkistaa vaikkapa päivittäisen lounaslistan.

”Asiakaslupauksemme merkeissä päivittäiseen arkeen kuuluu aikalailla ”kaikkea”. Erityisesti on jäänyt mieleen tapaus, jossa juuri sisään muuttaneen asiakkaan kalustetilaus oli pahasti myöhässä. Tässä yllättävässä tilanteessa onnistuimme pikaisella aikataululla järjestämään heille lainakalusteet, jotta asiakas pääsi aloittamaan työnsä”, muistelee Hulkko.

Parasta työssä on laadukkaat kiinteistöt ja mahtavat asiakkaat

 ”Erityisen ylpeä olen kiinteistöistämme, jotka ovat oikeasti tehty asiakastamme ja kiinteistöjen ylläpitoa ajatellen. Tilat ovat tekniseltä käytettävyydeltään aivan toista luokkaa kuin kilpailijoilla. Ilmastointi, valaistus, pinnat, materiaalit on kaikki mietitty asiakasta ja käyttäjää ajatellen. Asiakas saa todella laadukkaan ja toimivan tilan työntekijöilleen”, Vilenius kertoo. ”Käyttömukavuus mikä asiakkaalle tuotetaan, on aivan omaa luokkaansa. Esimerkiksi passiivisäteilijät osassa kiinteistöissä edesauttavat sitä, ettei missään kiinteistöissä ole varsinaista vetoa”, tarkentaa Vilenius.

”Parasta työssä on asiakaskohtaamiset ja tilanteet, joissa asiakkaalta tullut toive tai kehitysidea saadaan toteutettua. Silloin kehitämme palveluja aidosti yhdessä asiakkaan kanssa”, summaa Hulkko. ”Myös ne tilanteet, joissa palvelukumppanimme tekevät keskenään, ja yhdessä meidän kanssamme saumatonta yhteistyötä ovat näyttöjä siitä miten toimiva palvelujohtaminen ja asiakaslupauksemme toteutuvat arjessa”, Hulkko päättää.

Opas seuraavaan toimistoosi

Harkitsetko toimiston vaihtoa tai miten voit mukauttaa nykyiset tilat tulevaisuutta varten? Castellumin toimisto-opas auttaa tunnistamaan tarpeet, jotta voimme yhdessä tehdä toimistostasi täydellisen työpaikan.