Toimitilat, jotka kokoavat työporukan yhteen

Varova on kansainvälisen logistiikan asiantuntijayritys, joka on Lindström Investin (nykyisin Castellum) pitkäaikainen asiakas jo kuudettatoista vuotta. Yhteistyö alkoi vanhasta teollisuuskiinteistöstä toimistotaloksi saneeratusta, Lindström Talosta Lautatarhankadulla. Keväällä 2020 Varovalle on valmistunut uudet tilat toisesta meidän hallinnoimasta toimistotalosta, Rantatie Business Parkista.

Uudistuminen kasvustrategiassamme

”Viime vuosina havaitsimme, että osa henkilöstöstämme on paljon liikkeellä, etätyöt yleistyivät ja tämä muutos näkyi tyhjinä työpisteinä. Tilat alkoivat käymään turhan suureksi ja toimitilamme olivat kahdessa kerroksessa. Johto aloitti kartoittamaan, millaisia säästöjä saisimme aikaiseksi pienemmillä toimitiloilla. Toimitilakuluista saatavat säästöt osoittautuivatkin merkittäviksi. Lisäksi toiveena oli saada kaikki samaan kerrokseen ja yhteen tilaan. Käynnistimme toimitilahaun myös sillä ajatuksella, että uudistuminen on osa kasvustrategiaamme, joten haimme uudistumista myös työympäristölle”, pohjustaa Camilla Karhunen, Varovan henkilöstöjohtaja.

Asiakkuus-ajattelu ja projektijohtajuus ratkaisevina tekijöinä

”Kartoitimme useita toimitilatarjoajia, mutta se tapa, jolla nykyinen vuokranantajamme otti kokonaisuutena projektin haltuunsa ja osoitti vilpitöntä halua pitää meidät asiakkaana myös jatkossa, oli merkittävä syy siihen, että jatkoimme yhteistyötä.”

”Toisaalta olimme jo aikanaan, kun muutimme Lindström Taloon olleet tyytyväisiä vuokraisännän tapaan hoitaa vuokrasuhdetta asiakkuus-näkökulmasta. Vuokraisännän rooli ja tapa edistää hanketta kokonaisuutena ja projektijohtajuutta osoittaen, on merkittävä”, Karhunen jatkaa.

Nyt halusimme freshiä, uutta ja modernia toimitilaa sekä mahdollisuuden eri tyyppisiin työskentelytiloihin. Lindström Talossa ei sillä hetkellä ollut vapaana näitä tarpeita täyttävää tilaratkaisua. Tarpeet täyttävä ratkaisu löytyikin Rantatie Business Parkista, kivenheiton päästä Lindström Talosta.”, kertoo Karhunen.

”Myös yhteistyökumppanina toimivan KirsiS Designin ote projektin johtamisessa ansaitsee lämpimän kiitoksen, täydentää Marjo Marjamaa, johdon assistentti ja muuttotiimin jäsen. Kirsi tuntee henkilöstöämme vuosien takaa jo todella hyvin, joten oli helppo luottaa hänen asiantuntijuuteensa ja näkemykseensä uudestaan”, jatkaa Marjamaa.

Karhunen jatkaa: ”Iso apu on ollut siinä, että vuokraisäntä on kilpailuttanut monia, itse muuttoon liittyviä palveluja kuten muuttopalvelu, siivous, jne. Erityisesti meitä ilahdutti se, että pystyimme jättämään vanhat toimistokaluteemme Lindström Taloon ja palvelupäällikkömme Teemu Vilenius järjesti asian niin, että vanhat kalusteet haettiin pois kierrätykseen ja saimme niistä jopa pienen hyvityksen. Näin ollen pääsimme aloittamaan uusissa tiloissa uusilla kalusteilla.”

Tilat, jotka kokoavat työporukan yhteen

Varovan muuttoprojekti osui keskelle koronakevättä. ”Toisaalta poikkeusaika helpotti muuttoa, kun henkilöstö oli pääosin etätöissä. Toisaalta oli myös asiantunteva tiimi vuokranantajan puolelta johtamassa muuttoprojektia”, pohjustaa Marjamaa. ”Harmiksemme emme ole vielä päässeet kaikki samaan aikaan uusiin toimitiloihin, mutta odotamme kovasti syksyä ja normaalimpaa työarkea. Uskon kuitenkin, että keittiön yhteydessä oleva sohvaryhmä kerää työporukkaa mukavasti yhteen ja erityyppiset tilat mahdollistavat monenlaista yksilö- ja tiimityöskentelyä”.

”Kaiken kaikkiaan vuokranantajan joustavuus siinä, mikä asia ikinä onkaan tullut eteen, on omaa luokkaansa. Kaikki on aina järjestynyt ja mietitty kokonaisuuden kannalta”, toteavat Karhunen ja Marjamaa yhdestä suusta

Varova on suomalainen perheyritys, joka palvelee ulkomaankauppaa harjoittavia vienti- ja tuontiyrityksiä kaikissa kansainvälisiin kuljetuksiin, huolintaan ja logistiikkaan liittyvissä asioissa. Tarjoamme ratkaisuja asiakkaiden erilaisiin logistiikan tarpeisiin, valvomme asiakkaan etua ja varmistamme sujuvan logistiikkaketjun.